A megrendeléseket hétfőtől csütörtökig minden nap kora délután adjuk fel. A várható szállítási idő a feladási naptól számítandó. Pénteken nincs csomagfeladás!

"A feszültségszabályzók szakértője" 

Egyfázisú feszültségszabályozó beszerelési útmutató

Egyfázisú feszültségszabályzó állandó mágneses gerjesztésű generátorokhoz

(munkagépek, mopedautók, egyes motorkerékpárok és motorcsónakok)

Beszerelési útmutató:

A beszerelést feszültségmentes állapotban (levett akkusaru) kell elvégezni.

Az akkumulátor töltőkörét (B+) el kell látni olvadóbiztosítóval (cca. 20A) – ha gyárilag nincs ellátva.

Az alacsony (13,8V alatti) töltést okozhatja a töltőhálózat, csatlakozások nem megfelelő állapota (roppantott kötés vagy oxidálódott, kilágyult csatlakozók). Ezeket minden esetben célszerű felderíteni és megszüntetni, mert az alacsony töltésű hibajelenségek jelentős hányada ezzel a módszerrel megoldható. 

A műgyanta kiöntés miatt a tokozás teljesen vízhatlan az eső és a fröccsenő vízzel szemben (rendeltetésszerű használat esetén), azonban szélsőséges esetekben nem kerülhető el a beázás (pl.: gőzborotvával történő mosás).

A feszültségszabályzó által szabályozott feszültségnek 13,9-14,6 V között kell lennie (a feszültségszabályzó 14,7V-ra van beállítva).

Ajánlott a „fedélzeti” feszültségmérő használata, mert így folyamatosan ellenőrizhető a töltés.

FONTOS! A feszültségszabályzó akkumulátor nélküli üzemeltetése TILOS, mert a szabályzót TÖNKRETESZI !

Bekötése kötelező:

Szín Funkció
Fekete test (31)
Szürke fázistekercs egyik vége (sorrend tetszőleges)
Szürke fázistekercs másik vége (sorrend tetszőleges)
Vastagabb piros állandó feszültség (B+)
Vékonyabb piros kapcsolt feszültség (15)

 

Bekötése opcionális:

Szín Funkció
Zöld kontroll lámpa 15-ön
Sárga vagy Lila* kontroll lámpa 31-en 

 

*a sárga vagy lila vezeték (szériától függ, hogy épp melyik szín került használatra) a japán kistraktorok kontroll lámpáit tudja vezérelni. Amennyiben nem japán kistraktorba került beszerelésre (pl.: motorkerékpár vagy mopedautó) akkor a vezeték értelemszerűen kimarad, nem kerül bekötésre (szigetelni kell).

A zöld vezeték az egyéb járművek (pl.: Lombardini, Motoplat, Rotax) kontroll lámpáit tudja vezérelni. Amennyiben nem ilyen járműbe került beszerelésre akkor a vezeték értelemszerűen kimarad, nem kerül bekötésre (szigetelni kell).
A két kontroll lámpa együttes bekötése TILOS, mert kárt okoz!

Vagy az egyiket, vagy a másikat lehet csak bekötni.

A kontroll lámpa bekötése opcionális, a feszültségszabályzó enélkül is működik.