Csomagfeladás az őszi-téli szezonban:

A csomagokat hétfőn és csütörtökön kora délután adjuk át a futárnak. A várható szállítási idő a feladási naptól számítandó.

Kedden, szerdán és pénteken nem adunk fel csomagot!

Utolsó csomagfeladás az évben: december 16 (hétfő)

"A feszültségszabályzók szakértője" 

MOSFET feszültségszabályozó beszerelési útmutató

A garancia megőrzése- és a szakszerű beszerelés céljából, kérjük az üzembe helyezés előtt olvassa el a teljes útmutatót! A beszerelés előtt mindenképpen győződjünk meg, hogy tényleg a korábbi feszültségszabályzóval volt a gond. Előfordulhat, hogy a fennálló hiba (pl.: testzárlat) az új feszültségszabályzót is tönkreteszi!

TILOS a motort elindítani széthúzott feszültségszabályzó csatlakozóval, illetve eltávolított akkumulátorsaruval, mert károsíthatja mind a szabályzót, mind a többi elektronikus alkatrészeket. 

Járó motor esetében is TILOS az akkumulátorsarut eltávolítani vagy a feszültségszabályzó csatlakozóját széthúzni.

Beszerelés előtt digitális multiméterrel ajánlott a vezetékeket polaritását azonosítani, mivel a fordított polaritású bekötés (akár egy pillanat alatt is) a feszültségszabályzó azonnali meghibásodását okozza.

1. A szabályzóról:

A feszültség szabályzó állandó mágneses gerjesztésű motorkerékpárokhoz készült.

Elektromágneses generátorokhoz nem használható!

 A korábbi tirisztoros kivitelezésű feszültségszabályzókhoz képest, a MOSFET technológiával épített feszültségszabályzók esetében:

-       Jóval kevesebb hő fejlődik

-       Nincs termikus reteszelődés

-       Stabilabb a szabályozás

A klasszikus diódák helyett Schottky diódák kerültek beszerelésre, ami tovább csökkenti teljesítménydisszipációt (még kevesebb hő fejlődik).

A MOSFET technológiának, a Schottky diódáknak és a nagy bordafelületnek köszönhetően a feszültségszabályozó ott is használható, ahol a menetszél hűtése korlátozott.

A műgyanta kiöntés miatt a tokozás teljesen vízhatlan, azonban szélsőséges esetekben nem kerülhető el a beázás (pl.: gőzborotvával történő mosás).

A feszültség szabályozó által szabályozott feszültségnek 13,9-14,6 V között kell lennie.

Ajánlott a „fedélzeti” feszültségmérő használata, mert így folyamatosan ellenőrizhető a töltés.

Világítás működtetésére speciális, akkumulátor nélküli rendszerben is használható a szabályzó, amennyiben háromfázisú a generátor, és az akkut nagykapacitású elektrolitkondenzátor helyettesíti (pl. Crossmotor)

2. A beszerelés:

A feszültségszabályzó 5 vezetékes (egy pozitív, egy negatív, három fázis) vagy 7 vezetékes (két pozitív, két negatív, három fázis) modellben készült.

Előfordulhat, hogy a gyári feszültségszabályozó 6, esetleg 8 vezetékkel csatlakozik a motorkerékpár hálózatához. Ebben az esetben a hatodik (nyolcadik ) vezeték, ami gyújtás-kapcsolt 12V, bekötés nélkül marad (ez általában vékonyabb barna vagy fekete vezeték). 

 

piros

Állandó feszültség (B+)

sárga

sárga

sárga

Fázistekercs-kivezetésekhez

(sorrend tetszőleges)

zöld

Negatív (B-)

Ellenőrző lépések:

    Beszerelés előtt győződjünk meg, hogy tényleg a korábbi feszültségszabályzóval van a gond:

  •     Ellenőrizzük a csatlakozókat és a kábelezést, mert a rossz kontakt jelentős feszültségesést, elégtelen töltést eredményezhet.
  •     A feszültségszabályzó beszerelése előtt ellenállásmérővel ellenőrizzük a generátort, hogy nem áll fenn testzárlat.
  •     Járó motornál, digitális multiméterrel alapjáraton ellenőrizzük a motoroldal felőli fázisok közötti feszültség értékét, melynek értékét 15-25V közöttre kell mérni, 1-2V fázisok közti aszimmetria elfogadható.

  A csere előtt ellenőrizni és azonosítani kell a motorkerékpár feszültségszabályozóhoz csatlakozó hálózatot.

3. Beszerelés után:

Az akku feszültségét a szabályzó beszerelése után bekapcsolt világításnál is ellenőrizni kell, különböző fordulatszámon. Akkor megfelelő a töltés, ha a feszültség kb. 13,9V - 14,6V közé áll be.

Ha magas töltést mérünk, legtöbbször a multiméter hitelességével van gond. Ha le van merülve a mérőműszerben az elem, (amit a legtöbb esetben LOBAT vagy ennek ikonjával ki is jelez), az akár 2-3V-tal is nagyobb értéket is mutathat!

Ha ettől lényegesen kevesebb, az az esetek leggyakoribb részében a következő hibákból fakadhat:

-       Relatíve nagy az átmeneti ellenállás a hálózatban, a kábelezésében nagy a veszteség

-       Rossz az akku (ezt az okot kizárhatjuk úgy, hogy egy másik akkumulátoron teszteljük a szabályzót, akár egy autóén is)

-       Generátorhiba (menetzárlat, testzárlat)

-       Gyújtás-zavar (zavarszűrés nélküli gyújtási rendszer)

4. Garancia:

Minden feszültségszabályzó a gyártás után tesztelésen esik át.

A termékért 2 év garanciát vállalunk. A beszerelést szakműhelyben kell elvégezni, mert az esetleges meghibásodás esetén a garancia csak így érvényesíthető. A nem megfelelő beszerelésből (pl.: fordított pólusú bekötés) vagy használatból fakadó meghibásodásokért (pl.: járó motornál történő akkusaru levétel) felelősséget nem vállalunk.

Testzárlatos generátor esetében a hiba indíthat olyan testzárlati áramot, ami tönkreteheti a feszültségszabályzót. 

A gyártó csak és kizárólag a termékért vállal garanciát, bármilyen egyéb járulékos kárért nem tudunk garanciát vállalni.