Utószezon: A megrendeléseket hétfőn és csütörtök késő délután adjuk fel. A várható szállítási idő a feladási naptól számítandó.

"A feszültségszabályzók szakértője" 

MZ ES/TS 6V elektronikus gyújtás alaplap beszerelési útmutató

A gyújtásalaplap tartalmazza a teljesítmény-végfokot, így nincs külön végfokmodul („fekete doboz”)

A gyújtás optoreflexiós elven működik, ezért a dinamó szórt mágneses tere a stabil működést nem zavarja. A beszerelés megkezdése előtt feltétlenül vizsgáljuk át a motorkerékpár gyújtását is érintő hálózatát. Ezt praktikusan levett akkusaru mellett ohmmérővel tehetjük. A legkritikusabb pontok: a tűzősaruk, földelő kábelvégek, olvadóbiztosítók környéke. A régi, megkeményedett vezetékeket érdemes kicserélni újakra, megbízható kábelvégek rápréselésével. Érdemes megfontolni a régi olvadóbiztosító-tartó cseréjét is. (Esetleg a jóval megbízhatóbb tűzős típusú beszerelése ajánlható).

 

Beszerelés: 

  • A megszakítós alaplapot kondenzátorral együtt szereljük ki. Az elektronikus alaplapot csavarozzuk fel úgy, hogy a csavarok a hornyokban középen legyenek. (gyári előgyújtás megközelítése)
  • A lejövő kábel mellett vezessük le a csomagolásban mellékelt fekete vezetéken a gyújtásáramot, praktikusan a gyújtótrafó 15-ös pontjáról. A vezeték másik végét az alaplapon az M2.5-ös menetes csonkon rögzítsük, esetleg meglazulás ellen egy csepp festékkel fixálhatjuk.
  • Ezután a főtengelyt hozzuk olyan pozícióba, hogy a csomagolásban mellékelt műanyag gyűrű fehér része a jeladó fölé kerüljön. A műanyag gyűrű belső kialakítása követi az excentrikus tengely formáját. Ezért ezt csak egyféleképpen lehet a tengelyre felhúzni. 
  • Majd bekapcsolt gyújtásnál a gyűrűt addig nyomjuk a tengelyen befelé, hogy az alaplapon lévő piros indikátor led fényereje maximális legyen. Ez kb. 1.2-1,5 mm jeladó-gyűrű légrésnél teljesül (ezt a műveletet kissé elsötétített helyiségben végezzük, mert a nagyon erős fény zavarhatja a beállítást!)
  • A légrés 1.2 mm alatt NEM LEHET!! (Hozzádörzsölés veszélye.)
  • A főtengely forgásirányba forgatásával be kell állítani az előgyújtást (pl. próbalámpás indikátorórás vagy tolómérős módszerrel). Az előgyújtás értéke motortípus függő: 2-3,5 mm. ( Mivel az elektronika a csavarokon kap testet, az előgyújtás változtatásánál előbb mindig kapcsoljuk le a gyújtást. Lehetőség van az excentrikus tengelyen is egy kicsit elmozdítani mindkét irányban a gyűrűt, az is befolyásolja az előgyújtást ! )
  • Végleges előgyújtás-beállítás után imbuszkulccsal szorítsuk a gyűrűt a tengelyre. A kellőképp meghúzott csavarokra tegyünk egy csepp (rögzítő) festéket. Nem szabad túlságosan meghúzni, mert a gyűrű elrepedhet!
  • Gyújtótrafónak csak az egyébként megszakítós rendszerhez is használatos trafó a megfelelő. Nagyteljesítményű, nagyáramú gyújtótrafó alkalmazása tilos, mivel az tönkreteheti az elektronikát. 
  • Ajánlatos a gyújtásrendszer nagyfeszültségű oldalának az átvizsgálása is. Ohm méréssel ellenőrizzük le a gyújtópipa ellenállását is. Ez akkor megfelelő, ha az értéke 4-10 kΩ (kiloohm) között van. Az ellenállás zavarszűrést biztosít, aminek a hiánya gyújtászavarokat, végső esetben a gyújtómodul meghibásodását is okozhatja. Ügyeljünk arra, hogy a gyújtás álló motornál ne maradjon rákapcsolva, mert a gyújtótrafó és az elektronika túlmelegedése, esetleg meghibásodása következhet be. 
  • A rendszer megbízható működésének érdekében feltétlenül ellenőrizzük le a motorkerékpár megfelelő töltését 

(6 V-osnál 13.8-14.5V az elfogadható érték.).

Garancia: A vásárlástól számított 12 hónap, ami csak szakműhelyben történő beszerelés esetén érvényes.