
A forrasztás jobb mint a csatlakozó?
"Az általatok gyártott feszültségszabályzókon miért nincs alapból csatlakozó?" – teszitek fel gyakran a kérdést
A töltésrendszer egyik gyenge pontja a csatlakozó. Mi ezért szoktuk azt javasolni, hogy a feszültségszabályzót csatlakozók nélkül, egyszerűen forrasszátok össze és a forrasztásnál a vezetékeket egyenként szigeteljétek le (szigetelőszalag / zsugorcső). Persze nem annyira szépen néz ki, mint egy csatlakozó és mint már említettük egy esetleges szabályzó lecsatlakoztatás körülményesebb lesz, de... :
- A magas áram miatt a csatlakozás (és így műanyag csatlakozóház is) mindig melegedni fog. A nyári hőségben, egy idom alatt elhelyezett csatlakozó megolvadhat. A mechanikus kontakt csatlakozás miatt folyamatos járulékos feszültségesés lesz, azaz további hő fog keletkezni, így tovább rontva a helyzetet, ez pedig alattomosan, szépen lassan fogja egyre jobban rontani a töltésedet.
- Az extrém melegedéstől kilágyulhat, oxidálódhat a fémsaru, így tovább növelve a feszültségesést.
Az "Solvart" feszszabályzónk csatlakoztatásánál mi pont ezek miatt szoktuk javasolni a forrasztást.
Amennyiben nagyon nem szeretnél forrasztást a motorkerékpáron, akkor: - Vagy a régi, rossz szabályzód csatlakozóját levágod és átrakod az általunk gyártott feszültségszabályzóra - Vagy rendelhetsz tőlünk egy "standard" csatlakozókészletet. Ez bizonyos japán motorok csatlakozójával kompatibilis, így elegendő a szabályzóra felszerelni és csatlakoztatni. Amennyiben mégsem kompatibilis a jelenlegi "motoroldali" csatlakozóddal, akkor a "standard" csatlakozókészlet tartalmaz "apa" és "anya" csatlakozóházat, illetve csúszóérintkezőket, így akkor a motor oldali csatlakozót is lecserélve tudod csatlakoztatni az új szabályzót.
Ha a töltésed alacsony fordulatszámnál alacsony, míg megemelt fordulatszámra a töltésed is megemelkedik és eléri a megfelelő (14V feletti) tartomány, akkor gyanakodni lehet arra, hogy a generátor mágnesei meggyengültek. Érdemes lehet ezt is megvizsgálni!
|