A megrendeléseket hétfőtől csütörtökig minden nap kora délután adjuk fel. A várható szállítási idő a feladási naptól számítandó. Pénteken nincs csomagfeladás!

"A feszültségszabályzók szakértője" 

Blog

A forrasztás jobb mint a csatlakozó?

Csaba
2021.12.20 21:29
A forrasztás jobb mint a csatlakozó?

"Az általatok gyártott feszültségszabályzókon miért nincs alapból csatlakozó?" – teszitek fel gyakran a kérdést

A csatlakozó kényelmes tud lenni, hogyha gyakran húzod le - dugod vissza a motorra a feszszabályzót. De szükség van erre? 

 

A töltésrendszer egyik gyenge pontja a csatlakozó. Mi ezért szoktuk azt javasolni, hogy a feszültségszabályzót csatlakozók nélkül, egyszerűen forrasszátok össze és a forrasztásnál a vezetékeket egyenként szigeteljétek le (szigetelőszalag / zsugorcső). Persze nem annyira szépen néz ki, mint egy csatlakozó és mint már említettük egy esetleges szabályzó lecsatlakoztatás körülményesebb lesz, de... :

  • A magas áram miatt a csatlakozás (és így műanyag csatlakozóház is) mindig melegedni fog. A nyári hőségben, egy idom alatt elhelyezett csatlakozó megolvadhat. A mechanikus kontakt csatlakozás miatt folyamatos járulékos feszültségesés lesz, azaz további hő fog keletkezni, így tovább rontva a helyzetet, ez pedig alattomosan, szépen lassan fogja egyre jobban rontani a töltésedet.
  • Az extrém melegedéstől kilágyulhat, oxidálódhat a fémsaru, így tovább növelve a feszültségesést.

     

Ha alultöltést észlelsz a motorkerékpárodnál, akkor előfordulhat, hogy az töltőalkatrészeknek (szabályzó, akkumulátor, generátor) semmi gondja, csak a csatlakozód vacakol. Ilyenkor érdemes elsőként ellenőrizni a csatlakozókat és a fő-olvadóbiztosító környékét (ez általában az indító relé közelében található), hogy nem oxidálódott vagy fáradtak-e el a nyomórugók. 

 

Az "Solvart" feszszabályzónk csatlakoztatásánál mi pont ezek miatt szoktuk javasolni a forrasztást.

Amennyiben nagyon nem szeretnél forrasztást a motorkerékpáron, akkor:

- Vagy a régi, rossz szabályzód csatlakozóját levágod és átrakod az általunk gyártott feszültségszabályzóra

- Vagy rendelhetsz tőlünk egy "standard" csatlakozókészletet. Ez bizonyos japán motorok csatlakozójával kompatibilis, így elegendő a szabályzóra felszerelni és csatlakoztatni.

Amennyiben mégsem kompatibilis a jelenlegi "motoroldali" csatlakozóddal, akkor a "standard" csatlakozókészlet tartalmaz "apa" és "anya" csatlakozóházat, illetve csúszóérintkezőket, így akkor a motor oldali csatlakozót is lecserélve tudod csatlakoztatni az új szabályzót.

 

Ha a töltésed alacsony fordulatszámnál alacsony, míg megemelt fordulatszámra a töltésed is megemelkedik és eléri a megfelelő (14V feletti) tartomány, akkor gyanakodni lehet arra, hogy a generátor mágnesei meggyengültek. Érdemes lehet ezt is megvizsgálni! 

 

 

 

Kritikák a forrasztással szemben
Ehhez kapcsolódóan ellenvéleményként meg szoktuk kapni, hogy a forrasztás "rideg" és nem bírja a rázkódást. 
Ez így igaz, járművillamosságban kerülik a forrasztást, mert ha rezgést, vibrációt kap, hajlamos a törésre. Ha a forrasztás azonban olyan helyen van, ahol nem éri rezgés, akkor nem fog eltörni.
Nyilván ha a vázon van egy szemes kábelvég, ott tényleg jobb a préselés, mert a váz rezgést közvetít.

 

 

A feszültség szabályzónk univerzálisan használható az összes (háromfázisú generátorral működő) motorkerékpárhoz márkától függetlenül.

Termékünk előnyei:

- A korábbi tirisztoros technológiával készült fesz szabályzókkal szemben kevésbé melegszik 

- Ennek köszönhetően nincs szüksége a menetszél hűtésére (nyugodtan mehet idom alá is) vagy akár a kipufogó melletti meleg sem okoz gondot

- Stabilabb szabályozás (pontosabban beáll a kívánt feszültségre)

- A legtöbb háromfázisú állandó mágneses gerjesztésű generátorral üzemelő motorkerékpárral kompatibilis. Erről részletesebben  ide kattintva olvashatsz

- Vízálló

 

Termékünkre - a jogszabályi kötelezettségeknek megfelelően - két év garanciát vállalunk

 

A vezetékek nincsenek csatlakozóval ellátva, mi a forrasztást javasoljuk. Amennyiben ragaszkodsz hozzá, akkor az "Kiegészítők" kategóriában találhatsz csatlakozó készleteket.

A vezetékek kb. 25 cm hosszúak, melyek a legtöbb esetben elég hosszúak, de a megrendelésnél külön jelölve, 55 cm hosszú vezetékkel is tudjuk adni.

 

A két évtized feszültségszabályzó gyártása és lassan tízezer darab után, folyamatos fejlesztés mellett, termékünk jelenleg két technológia együttes alkalmazásával dolgozik:

 

MOSFET tranzisztorok:

Ennek köszönhetően kevésbé melegszik és stabilabb a szabályozás, egy tirisztoros feszültség szabályzóhoz képest.

A MOSFET technológia előnye hogy a forgalomban lévő átlagos teljesítményű generátorral felszerelt motorkerékpárok töltését gond nélkül tudja biztosítani, függetlenül a felszerelés helyétől. A hálózat által fel nem vett áramot itt a nagy hőveszteséget termelő tirisztorok helyett MOSFET-ek fordítják vissza (söntszabályzás) a generátorba szinte veszteség nélkül.

Kontroller IC:

Tapasztalataink szerint a „normál” MOSFET szabályozó bizonyos típusoknál (pl. Honda VFR800 Vtec) megzavarhatta az injektor vezérlő működését. A kontroller IC-vel együttesen használva ezt a zavarást kiiktattuk.

A „normál” MOSFET szabályzók is kellően alacsony hőfokon végeztek a működést. A nagyobb teljesítményű generátorok esetében azonban azért megizzadtak. A kontroller IC-vel ez a melegedést tovább tudtuk csökkenteni.

Extra védelmet nyújt. Ha az akkumulátor véletlenül leválasztódik a hálózatról (pl. kiolvad a főbiztosíték) az IC érzékeli ezt és nem engedi a hálózaton a feszültség káros szintű megemelkedését, védve ezzel a fogyasztókat.

Kevésbé terheli a generátort. Az IC vezérlés további előnyös tulajdonsága, hogy egyenletesen elosztja egyes fázisok áramterhelését. Ha jobban érdekel az kontroller IC technológia, akkor a blogunkon olvashatsz még róla bővebben.

Raktáron, szállítás 1-2 munkanap
29 000 Ft