A megrendeléseket hétfőtől csütörtökig minden nap kora délután adjuk át a futárnak. A várható szállítási idő a feladási naptól számítandó.

Pénteken nem adunk fel csomagot!

"A feszültségszabályzók szakértője" 

Blog

Aprilia Pegaso 650 és BMW F650 csatlakoztatása

Csaba
2024.02.04 16:10
Aprilia Pegaso 650 és BMW F650 csatlakoztatása

Aprilia Pegaso 650 és BMW F650-nél a Solvart feszszabályzó csatlakoztatása kicsit bonyolultabb, azonban tökéletesen jó hozzájuk, amit mi sem bizonyít jobban, hogy 2022-2023-ban 24 darabnál is több* szabályzót vittetek ehhez a két típushoz.

*Ebben a statisztikában csak azok vannak beleszámolva, ahol a vevő kifejezetten megadta a márkát és típust, nem tartalmazza azokat a vásárlásokat, amikor valaki nem adta meg a motorja adatait.

A Pegaso 650-nél és a BMW F650-nél a csatlakoztatás bonyolultsága abból fakad, hogy a gyári vezetékek színezése és kapcsolódása nem egyezik (sőt kifejezetten megtévesztő) a mi szabályzónk vezetékeinek színezésével. Semmiképp se csatlakoztasd a szabályzót úgy, hogy színre színt! Mindenképp használj multimétert a vezetékek azonosításához a csatlakoztatás előtt, még akkoris, ha lentebb összefoglaljuk, hogy melyik vezeték micsoda (lehet).





 

Miért is van kavarodás?

Mindkét típusnál a gond abból fakad, hogy:

  • A gyári szabályzón van egy kapcsolt pozitív vezeték, ami a mi feszültségszabályzónknál nincs. Így csere esetén ezt a kapcsolt pozitív vezetéket (a motorkerékpár oldal felől) nem kell (nem is lehet) a mi szabályzóhoz bekötni (lásd részletesebben, hogy miért a GYIK 8. pontjában)
  • A test (a negatív vezeték) pedig nem a többi motorkerékpárnál megszokott módon van színezve. 

 

Aprilia Pegaso 650

Ennél a motorkerékpárnál a motoroldal felől a vezetékek valószínűleg a lentebbi színezéssel vannak ellátva. De mint már írtuk, multiméterrel MINDENKÉPP azonosítsd a vezetékeket a motorodnál, mert ezt nem tudjuk garantálni, ezt inkább csak iránymutatásnak vegyed, hogy mit kell valószínűleg mérned a motoroldal felőli vezetékeknél (bal oszlop - középső oszlop).

Amennyiben tényleg ezt méred, akkor pedig mihez csatlakoztasd a "Solvart" szabályzónkhoz (középső oszlop - jobb oszlop):

 

Pegaso 650 felőli vezeték

Funkció

Solvart szabályzó vezetéke

piros pozitív piros

zöld

(ritkábban: piros csíkos)

kapcsolt pozitív nincs

barna

(ritkábban: szemes saruval testelni)

negatív zöld

 

Összefoglalva szövegesen is:

A motor oldal felől (az Aprilia Pegaso 650 felőli) a kapcsolt pozitív vezeték (általában zöld, ritkábban piros-csíkos színezésű) kimarad, nem kell bekötni a szabályzóhoz, ragaszd le szigetelőszalaggal. Ezt a mi szabályzónk megoldja máshogy, nincs szüksége kapcsolt pozitív vezetékre.

A motor oldal felől a negatív (barna) vezetéket pedig a szabályzónkon lévő negatív (zöld) vezetékhez csatlakoztasd.

(Ritkábban nincs a motor oldal felől negatív vezeték, ilyenkor a Solvart szabályzón lévő negatív (zöld) vezetéket testeld le a motor fémes felületén valahol, szemes kábelvéggel (ezt tudunk adni a szabályzóhoz, ha a megrendelésednél jelzed megjegyzésnél). Figyelj rá, hogy a fémes felületén testeld le, a motor festett felülete szigetel, ott nem tudod testelni!)

Azaz a motor oldal felőli zöld vezetéket ne csatlakoztasd a mi szabályzónkon lévő zöld vezetékhez, mert bár színre egyezik, funkcióra nem (Aprilia Pegaso 650 esetében)

Amennyiben segített ez a leírás segített a bekötésben és nálad is így volt / nálad pont nem így volt, akkor lentebb van lehetőség Facebook-os profiloddal kommentelni, visszajelezni (mindenképp említsd meg, hogy a kettő közül melyik márkáról van szó!) vagy az info@szabalyzo.hu –ra írva is megteheted ezt.

 

BMW F650

Ennél a motorkerékpárnál a motoroldal felől a vezetékek valószínűleg a lentebbi színezéssel vannak ellátva. De mint már írtuk, multiméterrel MINDENKÉPP azonosítsd a vezetékeket a motorodnál, mert ezt nem tudjuk garantálni, ezt inkább csak iránymutatásnak vegyed, hogy mit kell valószínűleg mérned a motoroldal felőli vezetékeknél (bal oszlop - középső oszlop).

Amennyiben tényleg ezt méred, akkor pedig mihez csatlakoztasd a "Solvart" szabályzónkhoz (középső oszlop - jobb oszlop):

 

 

BMW F650 felőli vezeték

Funkció

Solvart szabályzó vezetéke

piros pozitív piros
zöld kapcsolt pozitív nincs
barna negatív zöld

 

Összefoglalva szövegesen is:

A motor oldal felől (a BMW F650 felől) a kapcsolt pozitív vezeték (zöld) kimarad, nem kell bekötni a szabályzóhoz, ragaszd le szigetelőszalaggal. Ezt a mi szabályzónk megoldja máshogy, nincs szüksége kapcsolt pozitív vezetékre.

A motor oldal felől a negatív (barna) vezetéket pedig a szabályzónkon lévő negatív (zöld) vezetékhez csatlakoztasd.

Azaz a motor oldal felőli zöld vezetéket ne csatlakoztasd a mi szabályzónkon lévő zöld vezetékhez, mert bár színre egyezik, funkcióra nem (BMW F650 esetében)

Amennyiben segített ez a leírás segített a bekötésben és nálad is így volt / nálad pont nem így volt, akkor lentebb van lehetőség Facebook-os profiloddal kommentelni, visszajelezni (mindenképp említsd meg, hogy a kettő közül melyik márkáról van szó!) vagy az info@szabalyzo.hu –ra írva is megteheted ezt.



Image by pvproductions on Freepik