Aprilia Pegaso 650 és BMW F650 csatlakoztatása
Aprilia Pegaso 650 és BMW F650-nél a Solvart feszszabályzó csatlakoztatása kicsit bonyolultabb, azonban tökéletesen jó hozzájuk, amit mi sem bizonyít jobban, hogy 2022-2023-ban 24 darabnál is több* szabályzót vittetek ehhez a két típushoz.
*Ebben a statisztikában csak azok vannak beleszámolva, ahol a vevő kifejezetten megadta a márkát és típust, nem tartalmazza azokat a vásárlásokat, amikor valaki nem adta meg a motorja adatait.
A Pegaso 650-nél és a BMW F650-nél a csatlakoztatás bonyolultsága abból fakad, hogy a gyári vezetékek színezése és kapcsolódása nem egyezik (sőt kifejezetten megtévesztő) a mi szabályzónk vezetékeinek színezésével. Semmiképp se csatlakoztasd a szabályzót úgy, hogy színre színt! Mindenképp használj multimétert a vezetékek azonosításához a csatlakoztatás előtt, még akkoris, ha lentebb összefoglaljuk, hogy melyik vezeték micsoda (lehet).
Miért is van kavarodás?
Mindkét típusnál a gond abból fakad, hogy:
- A gyári szabályzón van egy kapcsolt pozitív vezeték, ami a mi feszültségszabályzónknál nincs. Így csere esetén ezt a kapcsolt pozitív vezetéket (a motorkerékpár oldal felől) nem kell (nem is lehet) a mi szabályzóhoz bekötni (lásd részletesebben, hogy miért a GYIK 8. pontjában)
- A test (a negatív vezeték) pedig nem a többi motorkerékpárnál megszokott módon van színezve.
Aprilia Pegaso 650
Ennél a motorkerékpárnál a motoroldal felől a vezetékek valószínűleg a lentebbi színezéssel vannak ellátva. De mint már írtuk, multiméterrel MINDENKÉPP azonosítsd a vezetékeket a motorodnál, mert ezt nem tudjuk garantálni, ezt inkább csak iránymutatásnak vegyed, hogy mit kell valószínűleg mérned a motoroldal felőli vezetékeknél (bal oszlop - középső oszlop).
Amennyiben tényleg ezt méred, akkor pedig mihez csatlakoztasd a "Solvart" szabályzónkhoz (középső oszlop - jobb oszlop):
Pegaso 650 felőli vezeték |
Funkció |
Solvart szabályzó vezetéke |
---|---|---|
piros | pozitív | piros |
zöld (ritkábban: piros csíkos) |
kapcsolt pozitív | nincs |
barna (ritkábban: szemes saruval testelni) |
negatív | zöld |
Összefoglalva szövegesen is:
A motor oldal felől (az Aprilia Pegaso 650 felőli) a kapcsolt pozitív vezeték (általában zöld, ritkábban piros-csíkos színezésű) kimarad, nem kell bekötni a szabályzóhoz, ragaszd le szigetelőszalaggal. Ezt a mi szabályzónk megoldja máshogy, nincs szüksége kapcsolt pozitív vezetékre.
A motor oldal felől a negatív (barna) vezetéket pedig a szabályzónkon lévő negatív (zöld) vezetékhez csatlakoztasd.
(Ritkábban nincs a motor oldal felől negatív vezeték, ilyenkor a Solvart szabályzón lévő negatív (zöld) vezetéket testeld le a motor fémes felületén valahol, szemes kábelvéggel (ezt tudunk adni a szabályzóhoz, ha a megrendelésednél jelzed megjegyzésnél). Figyelj rá, hogy a fémes felületén testeld le, a motor festett felülete szigetel, ott nem tudod testelni!)
Azaz a motor oldal felőli zöld vezetéket ne csatlakoztasd a mi szabályzónkon lévő zöld vezetékhez, mert bár színre egyezik, funkcióra nem (Aprilia Pegaso 650 esetében)
Amennyiben segített ez a leírás segített a bekötésben és nálad is így volt / nálad pont nem így volt, akkor lentebb van lehetőség Facebook-os profiloddal kommentelni, visszajelezni (mindenképp említsd meg, hogy a kettő közül melyik márkáról van szó!) vagy az info@szabalyzo.hu –ra írva is megteheted ezt.
BMW F650
Ennél a motorkerékpárnál a motoroldal felől a vezetékek valószínűleg a lentebbi színezéssel vannak ellátva. De mint már írtuk, multiméterrel MINDENKÉPP azonosítsd a vezetékeket a motorodnál, mert ezt nem tudjuk garantálni, ezt inkább csak iránymutatásnak vegyed, hogy mit kell valószínűleg mérned a motoroldal felőli vezetékeknél (bal oszlop - középső oszlop).
Amennyiben tényleg ezt méred, akkor pedig mihez csatlakoztasd a "Solvart" szabályzónkhoz (középső oszlop - jobb oszlop):
BMW F650 felőli vezeték |
Funkció |
Solvart szabályzó vezetéke |
---|---|---|
piros | pozitív | piros |
zöld | kapcsolt pozitív | nincs |
barna | negatív | zöld |
Összefoglalva szövegesen is:
A motor oldal felől (a BMW F650 felől) a kapcsolt pozitív vezeték (zöld) kimarad, nem kell bekötni a szabályzóhoz, ragaszd le szigetelőszalaggal. Ezt a mi szabályzónk megoldja máshogy, nincs szüksége kapcsolt pozitív vezetékre.
A motor oldal felől a negatív (barna) vezetéket pedig a szabályzónkon lévő negatív (zöld) vezetékhez csatlakoztasd.
Azaz a motor oldal felőli zöld vezetéket ne csatlakoztasd a mi szabályzónkon lévő zöld vezetékhez, mert bár színre egyezik, funkcióra nem (BMW F650 esetében)
Amennyiben segített ez a leírás segített a bekötésben és nálad is így volt / nálad pont nem így volt, akkor lentebb van lehetőség Facebook-os profiloddal kommentelni, visszajelezni (mindenképp említsd meg, hogy a kettő közül melyik márkáról van szó!) vagy az info@szabalyzo.hu –ra írva is megteheted ezt.
Image by pvproductions on Freepik