Az őszi-téli szezonban csomagot hétfőn és csütörtökön kora délután adjuk át a futárnak. A várható szállítási idő a feladási naptól számítandó.

Kedden, szerdán és pénteken nem adunk fel csomagot!

"A feszültségszabályzók szakértője" 

Blog

Szabályzóink kompatibilitása Suzuki motorkerékpárokkal

Csaba
2024.02.05 19:09
Szabályzóink kompatibilitása Suzuki motorkerékpárokkal

Solvart feszültségszabályzónk szinte mindegyik Suzuki motorkerékpárral működik. A kompatibilitás egyetlen feltétele, hogy háromfázisú generátor legyen a motorban, amit laikusként is nagyon egyszerűen ellenőrizhetsz.

Ha három fázis (sárga vagy fekete) vezeték jön fel a generátortól a fesszabályzó felé, akkor háromfázisú a generátorod és jó hozzá a háromfázisú MOSFET feszültségszabályzónk. Ha nem három vezeték jön fel esetleg bizonytalan vagy, hogy milyen szabályzóra is van szükséged, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot, az info@szabalyzo.hu email címen.

Ennyire egyszerű? Lényegében igen!

A (háromfázisú) feszszabályzók működési elve ugyanaz, függetlenül attól, hogy milyen motorkerékpárhoz való.

Az viszont igaz, hogy egy kisebb teljesítményű generátorba „való” feszültségszabályzó (ahol a hűtőborda kisebb mérete miatt kevesebb hőt tud leadni, viszont befér egy szűkösebb helyekre) nem birkózik már meg egy 500W teljesítményű generátorral. Illetve vannak egyedileg kialakított csatlakozók és különböző vezetékezések. Ezek miatt találkozhatsz gyakran azzal, hogy más webáruházakban egy feszültség szabályzót úgy címkéznek meg, hogy ez csak a Suzuki DL 1000 –hez jó. Ez akkor jó, ha neked az a fontos, hogy a szabályzó plug&play legyen (azaz összedugod és működik is).

Az általunk gyártott terméket ebből a szempontból „macerásabban” lehet beszerelni, cserébe viszont a gyári, illetve a minőségi (nem a kínai!) utángyártott szabályzókhoz képest árban sokkal kedvezőbb. Kifejezetten a nagyteljesítményű generátorokra terveztük, így a nagy testű robogóktól (pl.: Suzuki Burgman AN 400) kezdve egy Suzuki GSX 1300 Hayabusa generátorával is megbirkózik. Mindemellett több leírással segítünk a döntésben, hogy egyáltalán tényleg a szabályzóval van-e a gondod, illetve szakmai segítséget is tudunk nyújtani a felmerülő kérdéseidhez. Nem utolsó sorban pedig a termékünk megvásárlásával egy magyar tulajdonú vállalkozást választasz.

De akkor mire is kell figyelnem a megrendelésnél és a beszerelésnél?

  1. A feszszabályzónkból 5 vagy 7 vezetékes típus rendelhető. A kettő között az a különbség, hogy a 7 vezetékesnél duplázottak az áramkivezetések (két pozitív és két negatív vezeték jön ki a szabályzóból). Erre azért van szükség, mert akkora áram folyik át a vezetékeken, hogy óvatosságból megduplázták (így nagyobb a vezetékek összátmérője, amin átfolyik az áram, kevésbé terheli meg a vezetéket, kevésbé melegszik a vezeték).

Szóval alapvetően, az a szerencsés, hogyha olyan vezetékes szabályzót rendelsz magadnak, amilyen eddig is volt rajta, de pl.: 7 vezetékesből lehet csinálni 5 vezetékes szabályzót, ami ugyanúgy tökéletesen betölti a funkcióját, lásd GYIK 7. pontja. A korábbi megrendelések alapján úgy látjuk, hogy Suzuki SV 650 és Suzuki GS 500 esetében csak 5 vezetékes szabályzó került bekötésre.  Azonban mindenképp ellenőrizd, hogy a te motorodon épp hány vezetékes a szabályzó, ami eddig fent volt, mert például Suzuki GSXR 600 vagy Suzuki GSXR 750 esetében gyakran vittek 5 vezetékes és 7 vezetékes típust is, így valószínűleg évjárat függő, hogy épp gyárilag hogyan van kialakítva a csatlakozás az akkumulátor felé.

  1. Lehet választani még vezetékhosszt is. Itt általában a „normál” 25 cm vezeték elegendő szokott lenni, de hogyha korábban áttetted máshova a szabályzót (pl.: jobb szellőzés miatt), akkor van lehetőség nálunk is hosszabb vezetékkel kérni (kb 55 cm hosszúság). 

     

  2. Suzuki motorkerékpároknál nem jellemző a kapcsolt pozitív vezeték. A Suzuki GSX 1400 esetében láttunk ilyen plusz vezetéket, ami általában egy vékonyabb barna vagy fekete vezeték. Multiméterrel nagyon egyszerű azonosítani, ha rajta van a gyújtás a motorkerékpáron, akkor megjelenik benne az akkumulátor feszültség, ha leveszed a gyújtás, akkor eltűnik. Ha esetleg a te motorodnál is van egy ilyen plusz vezeték, akkor a GYIK 8. pontjában még olvashatsz róla. Az általunk gyártott Solvart feszültségszabályzónál nincs kapcsolt pozitív vezeték, a szabályzó ezt máshogy oldja meg. Lényeg a lényeg, hogyha a régi szabályzódból 6 vezeték jön ki (kapcsolt pozitívval együtt), akkor a mi 5 vezetékesünk lesz a megfelelő hozzá és a régi kapcsolt pozitív vezetéket (a motor oldal felől) "kimarad", szigeteld le szigetőszalaggal .

 




Image by freepik