Univerzális feszültségszabályzó 12V olyan járművekkel is kompatibilis, ahol generátoron kívül felszerelt feszültségszabályzó van és gerjesztett forgórésszel rendelkezik (volt szocialista autók pl.: Lada 1200, Skoda 105, Skoda 120, Dacia). A szabályozó bekötése egyszerű, minden márkához specifikus bekötési rajzot adunk.
A szabályzó pozitív szabályozású rendszerhez készült (negatív szabályozású rendszer esetében a "Kosárba" gomb mellett tudsz váltani)
A feszültségszabályzó 12 voltos (12V) rendszeren működik. A beállított (szabályozott) töltőfeszültség 14,4V körüli.
A magyar nyelvű bekötési rajzok megtekintéséhez kattints lentebb a "Beszerelési útmutató" részre.
Technológia választás:
MOSFET
A teljesítmény félvezetők fejlődése lehetővé tette, hogy az univerzális szabályzóba MOSFET végfokot alkalmazzunk.
A MOSFET-tranzisztor előnyös tulajdonsága:
- Nagyobb áramok kapcsolása minimális melegedéssel. (a szabályzó túlélheti az esetleg menetzárlatos forgórészt)
- A MOSFET képes jelentős pillanatnyi (típustól függően többszáz milliJoule) túlfeszültségből eredő energia elnyelésére. A forgórész esetleges önindukciós energiáját nagyobb eséllyel túlélheti, mint a klasszikus tranzisztor. (Ez pl. akkor fordulhat elő, ha a kefe annyira elkopik, hogy bizonytalan a kefe-csúszógyűrű érintkezés)
Klasszikus:
A klasszikus technológia esetében a fentebbi MOSFET-tel teljesen azonos funkciót, teljesítményt látnak el és hibátlanul működnek normális üzemi körülmények között (ép forgórész, folyamatos kontakt a kefe-csúszógyűrű között).
A kimenetek:
fül/zászló |
negatív |
D+ / 61 / 15 |
gerjesztődióda / kontroll lámpa (61-es) / gyújtásáram |
F / 67 / DF |
forgórész (gerjesztés) |
Ha nem vagy biztos benne, hogy ilyenre van szükséged, akkor írj az info@szabalyzo.hu -ra és felvesszük veled a kapcsolatot.