Melyik szabályzóra van szükségem?

7 perc olvasási idő
Hogy biztos a feszültségszabályzóddal van-e a gond és ha igen, akkor milyen szabályzóra van szükséged, azt a számítógép elől megmondani kicsit távdoktorlás. Mi most mégis megpróbálkozunk ezzel.
0. Nulladik pontként mindenképpen szeretnénk tisztázni, hogy alapvető műszaki ismeretek nélkül motorkerékpár elektronikát bütykölni és javítani veszélyes. Egy fordított pólusú bekötés tönkreteheti a feszültségszabályzót és más elektronikus alkatrészeket is. Ha nem vagy biztos benne, hogy mit csinálsz, akkor mindenképp vidd el a motorod szerelőhöz vagy műszaki emberhez. Olyan gombát sem szedsz le az erdőben, amiről nem tudod, hogy az ehető vagy mérgező.
1. "Alacsony / magas a töltés, akkor tuti a szabályzó a hibás!" - Azért ennél a kijelentésnél kicsit nehezebb eldönteni, hogy tényleg a feszültségszabályzóval van-e a gond. A legelső kérdés, amit érdemes tisztázni, hogy biztos a feszültségszabályzóval van-e a gond? Ha még bizonytalan vagy, hogy a szabályzóval van a gond, akkor kattints ide
2. Ha valószínűsítettük, hogy a feszültségszabályzóval gond van, akkor is a csere előtt érdemes ellenőrizni, hogy a generátor és az akkumulátor még hibátlanul működik-e, mert hiába raksz be egy új feszültségszabályzót, ha rossz generátor, akkor töltésed sem lesz.
3. Megállapítottad, hogy a feszültségszabályzó rossz, de nem tudod, hogy az általunk gyártott több szabályzó közül melyikre is van szükséged.
Az első kérdés, hogy milyen generátorhoz van szükség a feszültségszabályzóra? Kattints a lehetőségek között:
Motorkerékpárokhoz ritkán szokott ilyen feszültségszabályzó kelleni (90-es évek előtti Ducati, Aprilia, Cagiva márkák esetében fordulhat elő, de mindenképp ellenőrizd!). Biztos, ilyen generátorod van? Ha igen, akkor neked az kétfázisú generátorokhoz készült feszültségszabályzónkra van szükséged. Kattints ide hozzá
Neked az egyfázisú generátorokhoz készült feszültségszabályzónkra van szükséged. Kattints ide hozzá
Nem tudom, hogy milyen generátorom van...
Mint a cikk elején a nulladik pontban már leírtuk. Ha nem vagy biztos benne, hogy mit csinálsz, akkor mindenképp vidd el a motorod szerelőhöz vagy műszaki emberhez. Egy fordított pólusú bekötés tönkreteheti a feszültségszabályzót és más elektronikus alkatrészeket is.
Elektromágneses generátorom van...
Nagyon-nagyon ritkán szokott kelleni elektromágneses generátorhoz való feszültségszabályzó. Biztos, ilyen generátorod van? Ha igen, akkor neked az elektromágneses generátorokhoz készült feszültségszabályzónkra van szükséged. Kattints ide hozzá
Háromfázisú generátorom van...
Akkor neked a háromfázisú generátorokhoz készült feszültségszabályónkra lesz szükséged. Azonban a következő kérdés, hogy a jelenlegi feszültségszabályzó milyen vezetékekkel csatlakozik a motorkerékpárodhoz?
3 fázis, 1 pozitív, 1 negatív ----> Vegyél 5 vezetékes feszültségszabályzót
3 fázis, 2 pozitív, 2 negatív ----> Vegyél 7 vezetékes feszültségszabályzót
3 fázis, 2 pozitív, 2 negatív, 1 kapcsolt pozitív ----> A kapcsolt pozitív vezeték a motorkerékpár oldalról kimarad ( lásd GYIK 8. pont ) és vegyél 7 vezetékes feszültségszabályzót
3 fázis, 1 pozitív, 1 negatív, 1 kapcsolt pozitív ----> A kapcsolt pozitív vezeték a motorkerékpár oldalról kimarad ( lásd GYIK 8. pont ) és vegyél 5 vezetékes feszültségszabályzót
3 fázis, 1 pozitív ----> A negatív vezeték hiánya azt jelenti, hogy a feszültségszabályzó fémes teste a negatív ( lásd GYIK 9. pont ). Vegyél 5 vezetékes feszültségszabályzót
3 fázis, 1 pozitív, 1 kapcsolt pozitív ----> A negatív vezeték hiánya azt jelenti, hogy a feszültségszabályzó fémes teste a negatív ( lásd GYIK 9. pont ). A kapcsolt pozitív vezeték a motorkerékpár oldalról kimarad ( lásd GYIK 8. pont ) és vegyél 5 vezetékes feszültségszabályzót